Unió Europea. Nous reglaments per a vehicles.

En data 26-09-2025, el Diari Oficial de la Unió Europea va publicar 3 disposicions legals:

Reglament 171 de les Nacions Unides. Disposicions uniformes relatives a l’homologació de vehicles pel que fa als sistemes d’assistència al conductor per al control (DCAS).

Tracta dels sistemes d’assistència al conductor per al control (DCAS), que són un tipus específic d’ADAS. Un DCAS és un sistema del vehicle accionat pel conductor que ajuda aquest darrer a mantenir el control dinàmic del vehicle mitjançant el control continuat del moviment lateral i longitudinal. El DCAS, quan està actiu, ajuda a les tasques de conducció, augmenta la comoditat i redueix la càrrega de treball del conductor estabilitzant o maniobrant activament el vehicle. El DCAS assisteix el conductor quan opera dins dels límits del sistema, però no assumeix del tot la tasca de conducció, per la qual cosa la responsabilitat continua recaient en el conductor. L’assistència prestada pel DCAS no ha d’afectar negativament la seguretat viària ni el control del conductor sobre el comportament del vehicle

Veure document

 

Reglament 39 de les Nacions Unides. Prescripcions uniformes sobre l’homologació dels vehicles quant a l’aparell indicador de velocitat i el comptaquilòmetres, inclosa la instal·lació

Aquest Reglament s’aplica a l’homologació dels vehicles de les categories L (vehicles de dues o tres rodes (com motos i ciclomotors), M (vehicles per al transport de passatgers (turismes, autobusos)) i N (vehicles dissenyats per al transport de mercaderies (camions, furgonetes)).

Veure document

 

Reglament 177 de les Nacions Unides — Disposicions uniformes relatives a la determinació de la potència del sistema dels vehicles elèctrics híbrids i dels vehicles elèctrics purs amb més d’una màquina elèctrica per a la propulsió

Aquest Reglament s’aplica als vehicles que compleixin els tres criteris següents:
– que siguin vehicles elèctrics híbrids o vehicles elèctrics purs que incorporin més d’un convertidor de l’energia de propulsió; i
– que estiguin classificats en la categoria N1 (vehicles de motor destinats al transport de mercaderies, amb una massa màxima autoritzada (MMA) que no excedeix les 3,5 tones i, generalment, amb almenys quatre rodes), o que estiguin classificats en la categoria M (Vehicles de motor concebuts i fabricats principalment per al massa admissible no superior a 3500 kg; i
– si és un vehicle elèctric híbrid, que almenys una màquina elèctrica contribueixi a la propulsió del vehicle en la condició de màxima potència.

Veure document