Nova versió de l’Eina Unificada per a verificació del DB-HE 2019.
El codi tècnic de l’edificació (CTE) ha actualitzat l’eina unificada LIDER-CALENER (HULC).
Aquesta versió incorpora la novetat d’una funcionalitat nova per al càlcul dinàmic de proteccions solars (dispositius d’ombra mòbils) a partir de la UNE-EN ISO 52022-1:2017.
Aquesta nova funcionalitat permet escollir com fer el càlcul anual de les ombres mòbils:
• bé com fins ara amb càlcul estacional mitjançant uns factors fixos
• bé mitjançant el càlcul dinàmic de les ombres mòbils en funció d’un llindar d’activació definit per l’usuari (manual, automàtica o reduïda).
També es fan modificacions per impedir rendiments de sistemes ideals elèctrics de calefacció superiors a la unitat i BdC amb rendiments inferiors a la unitat i s’ajusten els valors mínims dels ponts tèrmics quan es produeixen extrapolacions respecte a les taules de referència. Corregeix problemes detectats amb els ponts tèrmics i les ventilacions quan s’utilitzen multiplicadors de planta i es fan correccions de problemàtiques detectades en la generació de documentació administrativa (certificats, arxius xml) així com problemes en el càlcul del percentatge d’ACS amb aportació solar tèrmica.